Exercitii care previn aparitia durerilor de genunchi pe masura trecerii timpului.

Cu fiecare miscare pe care o facem, genunchii sunt solicitati mai mult decat am putea crede. Stiati ca, atunci cand mergem, de exemplu, genunchii preiau echivalentul a o data si jumatate greutatea corpului la fiecare pas? Ca la urcatul si coboratul treptelor, forta care apasa asupra genunchilor este echivalenta cu de 2-3 ori greutatea corpului, iar la genoflexiuni este de aproximativ 4-5 ori greutatea corpului.
In acest fel ne putem explica de ce multi oameni acuza dureri de genunchi dupa varsta de 30 de ani.

Pentru a putea preveni aparitia durerilor de genunchi si degradarea articulatiilor, iata cateva exercitii pe care le putem face:

1. Mersul – un exercitiu cardio foarte eficient care afecteaza cel mai putin genunchii. Se recomanda 30 min de mers zilnic.
2. Miscare de ridicare a piciorului fara a indoi genunchiul din pozitia intins pe spate – 10 miscari de 3 ori/zi

exercitii genunchi

3. Genoflexiuni cu spatele lipit de perete – 10 miscari de 3 ori/zi

exercitii genunchi
4. Miscari de urcare si coborare pe un scaun/treapta – 10 miscari de 3 ori/zi


5. Cu piciorul intins incercati sa atingeti degetul mare al acestuia cu mana – 10 miscari de 3 ori/zi

exercitii genunchi

 

Dr. Alin Pandea
Medic Specialist Ortopedie.
0770454073

Commentarii

commentarii